کد خبر: 82203
صنعت
در جلسه سازگاری با کم آبی  مطرح شد

تاکید وزیر نیرو بر استفاده صنایع اصفهان از پساب

وزیر نیرو گفت: پساب و آب‌های غیر متعارف را جایگزین آب شرب و خام در صنایع خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، علی اکبر محرابیان در جلسه سازگاری با کم آبی از اصلاح تخصیص منابع آبی در صنایع خبر داد و افزود: تخصیص آب به صنایع از منابعی به‌جز آب شرب خواهد بود.

وزیر نیرو ادامه داد: تعادل بین منابع و مصارف در دستور کار است و این به‌معنای مصرف کم یا زیاد کردن آب در برخی از بخش‌ها نیست بلکه جابجایی سهم که طی این سال‌ها صورت گرفته را رفع خواهیم کرد.

وی از اتلاف آب شرب در برخی از شهرها گفت که منابع و مصارف اصلاح شود، ادامه داد: تا زمانی که حقابه کشاورزان تعیین تکلیف نشود، اقدامی در خصوص اصلاح مصارف نمی‌توان صورت داد.

معاون ارشد خود را معین وزارت نیرو در رفع مشکلات آب استان خواهم کرد

وی اصلاح تخصیص‌ها را تنها راه حل بحران آب و رسیدن کشاورزان به حقابه‌هایشان عنوان کرد و گفت: یکی از معاونان ارشد خود را معین‌خود در رفع مشکلات آبی استان ‌تعیین‌خواهم کرد که از مبدا تا مقصد را نظارت دقیق داشته و اگر فراموشی یا تخلفی باشد در لحظه کشف و با آن ‌برخورد شود که برای این‌امر نیازمند فردی متخصص و امین هستیم.

محرابیان تشکیل کارگروه ملی ستاد احیای زاینده رود با حضور  در دستگاه‌های مختلف از جمله جهاد کشاورزی، محیط زیست، صمت و مسئولان عالی رتبه اقتصادی را یک ضرورت خواند و گفت: مشکلات آب در اصفهان ماحصل چند دهه بی برنامگی و بارگذاری‌های بیجا و بی مورد و بر اساس بلند پروازی‌های غیر واقعی صورت گرفته که اگر هم معجزه‌ای رخ دهد نمی‌توان گفت فردا صبح مشکل بی آبی استان حل خواهد شد.

محرابیان با بیان ‌اینکه عمده خواسته کشاورزان این است که چرا وزارت نیرو به مصوبات خود عمل نمی‌کند، گفت: مصوباتی روی میز می‌گذاریم و مورد بررسی و بازنگری مجدد قرار داده و آنچه قانون بوده را اجرایی و آنچه مانع اجرا است را رفع خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه تاکنون اقدامی در راستای ساماندهی رودخانه زاینده صورت نگرفته است نه اینکه عملکرد دولت‌های گذشته را زیر سوال ببریم اما اگر هم کار جزئی انجام شده خرابکاری‌های بسیاری هم شاهد بودیم، ادامه داد: حفظ بستر آب در دستور قرار گرفته که نیازمند ساز و کار جدیدی است و تنها در سایه مشارکت مردم امکانپذیر است.

وی گفت: همچنین وزارت نیرو خود را متعهد به پرداخت حقابه‌ها مطابق با قوانین جاری کشور می‌داند.

وی اصلاح تخصیص‌ها را تنها راه حل بحران آب و رسیدن کشاورزان به حقابه‌هایشان عنوان کرد و گفت: یکی از معاونان ارشد خود را معین‌خود در رفع مشکلات آبی استان ‌تعیین ‌خواهم کرد که از مبدا تا مقصد را نظارت دقیق داشته و اگر فراموشی یا تخلفی باشد در لحظه کشف و با آن ‌برخورد شود که برای این‌امر نیازمند فردی متخصص و امین هستیم.

محرابیان تشکیل کارگروه ملی ستاد احیای زاینده رود با حضور  در دستگاه‌های  مختلف از جمله جهادکشاورزی، محیط زیست، صمت و مسئولان عالی رتبه اقتصادی را یک ضرورت خواند.

انتهای پیام/

خبر پیشین
فوری، جهادی و موفق؛ تعمیرات اساسی ایستگاه ریخته‌گری شماره ۶ بخش فولادسازی ذوب‌آهن
خبر بعدی
کاهش ۱۷ هزار واحدی بورس را قرمزپوش کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست