کد خبر: 70304
صنعت
استاندار اصفهان:

میزان برداشت آب صنایع از زاینده‌رود به صفر می‌رسد

استاندار اصفهان گفت: با اجرای طرح انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به صنایع آب‌بر در اصفهان، شاهد کاهش برداشت آب از زاینده‌رود خواهیم بود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، عباس رضایی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: هم اکنون عملیات اجرایی انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان در دستور کار قرار گرفته است که مسیرهای مختلفی را پیشنهاد دادند و در حال حاضر ۹۱۰ کیلومتری برای انتقال اب در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس در دوره قبلی بسیار بیشتر از دوره جدید پیگیر مسائل آب بودند، گفت: نمایندگان فعلی کمتر ورود پیدا کردند.

رضایی با بیان اینکه اگر که در حوزه آب تمام تلاش خود را کردیم و شاید در مواقعی کوتاهی شده اما هدف ما ورود چراغ خاموش به حوزه آب بود، اظهار داشت: سیاستگذاری، نظارت و پیگیری وظیفه اصلی ما هست و مسئول کار اجرایی در حوزه آب نیستیم.

وی در حالی وعده بهره‌برداری  خط اضطراری سامانه دوم آبرسانی اصفهان را در مهرماه داد که مقرر بود بهمن ماه سال گذشته به بهره برداری برسد.

این وعده در حالی داد شد که پیش از این در خردادماه  و در اوج بحران آب در اصفهان مژده بهره برداری آن تا ۱۰ روز داده شد و پس از آن به مردادماه موکول کردند و امروزه که مسئولان مهرماه را اعلام کردند.

استاندار اصفهان که همچون گذشته مردم اصفهان را با نجیب و با فرهنگ خواند و در حوزه آب انتظار بیشتری از صبوری و همراهی آنها میرود، گفت: در شورای برنامه ریزی استان طرح های مختلفی ارائه می‌شود که عده ای با آن مخالف عده ای موافق و عده‌ای رای ممتنع می‌دهند و به همین منوال اجرا و عدم اجرای آن با تاخیر مواجه می‌شود.

وی با بیان اینکه علی رغم تلاش‌هایی که تاکنون در حوزه بحران آب صورت گرفته است اما عوامل اجرایی دیر به خشکسالی اصفهان پرداختند، ادامه داد: اگر مردم و مسئولان دست به‌دست هم بدهند راهی برای رفع این مشکل پیدا خواهد شد.

رضایی افزود: در صورت بروز هر گونه حادثه‌ای در سامانه اول آبرسانی استان اصفهان حداقل تا پنج سال آینده مشکلی در زمینه آب شرب نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه حتی یک قطره آب آلوده برای آب شرب اصفهان استفاده نشده است، گفت: پروژه سامانه دوم آبرسانی به اصفهان فاز به فاز در دست بهره برداری است و اگر می‌خواستیم این پروژه را به صورت یکجا اجرا کنیم اعتبارات اجازه نمی‌داد.

انتهای پیام/

خبر پیشین
ذوب‌آهن نماد ایثار و جهاد بخش صنعت در دفاع مقدس
خبر بعدی
روز پرنوسان بازار سرمایه/ ۶۶۶ هزار معامله در یک روز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست