کد خبر: 1100303
بورس
مدیر زیر ساخت ایمیدرو مطرح کرد:

بهره وری و بهینه‌سازی مصرف، راهکار تأمین انرژی صنایع

مدیر زیر ساخت ایمیدرو گفت: بهره وری در استفاده از انرژی و ورود صنایع به بخش تامین, ۲ راهکار اصلی برای رفع محدودیت در صنایع است.
فولاد
به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، منیژه غلامرضایی با اشاره به اینکه در حوزه بهره وری سال هاست صنعت فولاد پیشرو است و توانسته از فناوری مناسب و بهره ور استفاده کند، اظهار کرد: صنایع فولادی علاوه بر بهره وری بیشتر در مصرف انرژی، باید به بخش تامین انرژی مورد نیاز خود ورود کنند.
وی گفت: راهکار دیگر برای تامین انرژی مورد نیاز صنعت، بهینه سازی مصرف انرژی در سایر بخش‌هاست.
مدیر زیرساخت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) افزود: به عنوان مثال، وارد شدن به موضوع تکمیل سیکل نیروگاه‌ها و یا بهینه شدن مصارف خانگی، می‌تواند راهکار مناسبی برای ذخیره انرژی و استفاده آن برای تامین نیاز صنعت باشد.
وی ادامه داد: سرمایه گذاران جدیدی که وارد صنعت فولاد می‌شوند، با توجه به اینکه هزینه‌های سرمایه گذاری در زیرساخت، بخش عمده‌ای از طرح را پوشش می‌دهد، باید در کنار دریا باشند و یا در کنار مخازن گازی مستقر شوند تا با کمترین محدودیت مواجه شوند.
غلامرضایی گفت: برای این موضوع، منع قانونی وجود ندارد مگر اینکه دستگاه‌های ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏تامین کننده انرژی، محدودیت‌هایی را ایجاد کنند.
منبع: صدا و سیما
انتهای پیام/
خبر پیشین
تولید فولاد ایران با رشد ۸.۵ درصدی به مرز ۲۸ میلیون تن رسید
خبر بعدی
توضیح “تاصیکو” درباره دلایل جهش ۱۰۸۵ درصدی سود عملیاتی ۶ ماهه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست