کد خبر: 3020511
صنعت
سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس مطرح کرد

لزوم سیاست‌گذاری وزارت صمت در تأمین محصولات فولاد و پتروشیمی به قیمت مناسب برای صنایع پایین‌دستی

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه دولت باید بین خودروسازان و فولادی‌ها و... تنظیم‌گری کند، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید در این زمینه سیاست‌گذاری مناسبی داشته باشد و بین تامین مواد اولیه با قیمت مناسب برای خودروساز تعادل برقرار کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، روح‌الله عباسپور درباره اینکه خودروسازان بیان می‌کنند مواد اولیه موردنیاز تولید مانند فولاد و پتروشیمی دلاری است، اما این شرکت‌ها باید محصولات خود را ریالی به فروش رسانند، گفت: برخی از مواد اولیه موردنیاز خودروسازان مانند فولاد و پتروشیمی آلومینیوم مس دلاری قیمت‌گذاری می‌شود که این نکته خودروسازان درست است.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای ساماندهی این وضعیت که هم خودروساز متحمل ضرر نشود و هم مردم بتوانند خودرو را با قیمت مناسب خریداری کنند باید بین خودروساز و تولیدکننده موادی مانند فولاد، هماهنگی ایجاد شود که دولت متولی این هماهنگی است.

وی اضافه کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید در این زمینه سیاست‌گذاری مناسبی داشته باشد و بین تامین مواد اولیه با قیمت مناسب برای خودروساز تعادل برقرار کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه دولت باید بین خودروسازان و فولادی‌ها و… تنظیم‌گری کند، تصریح کرد: سازمان تعزیرات حکومتی باید بر قیمت فولاد و سایر مواد اولیه تولید نظارت درستی داشته باشد تا در این زنجیره خودروسازان نیز ضرر نکنند.

خبر پیشین
بهره‌گیری از ۱۰۰ درصد توان تولید در سال ۱۴۰۲ و برنامه تولید ۹ محصول جدید در سال ۱۴۰۳
خبر بعدی
نیاز بالای صنعت فولاد اروپا به هیدروژن برای کربن‌زدایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست