کد خبر: 2062801
فرهنگی و اجتماعی

برگزاری باشکوه صبحگاه هفته دفاع مقدس در ذوب‌آهن اصفهان

فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان از برگزاری صبحگاه مشترک در ذوب آهن اصفهان به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس خبر داد.
به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، علیرضا فرهمند با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند امروز فضیلت زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، گفت : خدا را شاکریم که امکان خدمت به شهدا و خانواده گرانقدر آنها به ما عطا شده است و از این فرصت باید نهایت بهره را برای خدمت به این اسطوره‌های ایثار و شهادت ببریم.
وی افزود: مطابق سال های گذشته، امسال نیز ذوب آهن اصفهان و بسیج شرکت مراسم باشکوهی را جهت گرامیداشت یاد و خاطره ی شهدا برگزار می کند. این مراسم که بزرگترین رویداد فرهنگی استان در هفته دفاع مقدس است، امسال با رنگ و بوی دیگری در حال برنامه ‌ریزی و اجرا است.  این افتخار را داریم که شهید شاخص کارگری سال، شهید محمد کاظم زاده از این شرکت است و در این مراسم از خانواده گرانقدر این شهید والامقام تجلیل بعمل می آید.
فرمانده بسیج ذوب آهن با اشاره به ویژگی های بارز و ابعاد گوناگون شخصیتی شهید کاظم زاده افزود: وی زمانی که در کارگاه نورد ۳۵۰ ذوب آهن فعالیت  داشته است علاوه بر اینکه به لحاظ تخصص و علم، زبانزد بوده، در راستای افزایش تولید و پیشرفت صنعت فولاد کشور نیز بسیار دلسوزانه عمل می کرده است.  از نظر اعتقادی نیز بسیار با بصیرت بودند و سعی در ارشاد کسانی داشته که در مقابل تفکرات انقلابی قرار داشتند.  او بعد از اعزام به جبهه ‌های حق علیه باطل، در منطقه کردستان، اقدامات جهادی بسیاری انجام داد که باعث شد مردم به این شهید بزرگوار ارادت و علاقه زیادی پیدا کنند.
سرهنگ فرهمند اظهار داشت: امسال در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس ، آیین یادواره و بزرگداشت مقام شامخ این شهید عزیز و دیگر شهدای ذوب آهن اصفهان برگزار می شود.
وی تصریح کرد: این مراسم بر اساس ابعاد وجودی این شهید بزرگوار شکل گرفته و لذا یک برنامه‌ی ترکیبی جدید است که شامل برنامه ها‌ی رزمی، جهادی، علمی و فرهنگی است.
فرهمند گفت: شروع این برنامه با، سان نظامی در پاسداشت یاد شهدا خواهد بود و از بُعد جهادی با توجه به اینکه آن شهید از روحیه جهادی، کمک رسانی و محرومیت زدایی برخوردار بوده است، برای اولین بار در ذوب آهن اصفهان پیش‌بینی شد که با کمک مسئولین و کارگران شریف این صنعت بزرگ، پنجاه تا صد عدد جهیزیه برای نیازمندان کمیته‌ امداد تهیه و تقدیم آنها شود.
وی ادامه داد: همچنین ۳۰۰  بسته‌ کمک مومنانه که هریک به نام و یاد یک شهید ذوب آهنی است، تهیه شده که تقدیم نیازمندان واقعی خواهد شد. در کنار این دو طرح جهادی، دو باب منزل مسکونی در روستای چم نور بخش باغ بهادران و  محله‌ی قلعه قاسم زرین شهر تا آن روز آماده‌ی افتتاح می شود که ساخت آنها به طور کامل توسط جهادگران بسیجی ذوب آهن انجام شده است.
رمانده حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان گفت: از بُعد علمی نیز با توجه به اینکه آن شهید بزرگوار در صنعت فعالیت های موثری انجام داده است و بسیار دلسوزانه و فراتر از وظیفه‌ سازمانی فعالیت می کرد، در پاسداشت مقام او و همچنین  ۲۹۰ شهید ذوب آهنی، یک پروژه دانش بنیان با حضور مسئولین شرکت افتتاح می شود. این پروژه به طور کامل به دست متخصصان پرتوان و بسیجی شرکت انجام شده  است که صرفه اقتصادی چشمگیری دارد و در راستای تحقق شعار امسال نیز موثر می باشد . از بعد فرهنگی هم مراسم باشکوهی در پاسداشت مقام شامخ این شهید برگزار می شود.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهید متعلق به شهرستان فلاورجان است، لذا در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس، از این شهرستان نیز میهمان داریم و میزبان خانواده‌ این شهید عزیز هستیم. همچنین امسال برای اولین بار از اولین شهدای شهرستان لنجان تجلیل و از خانواده آنها قدردانی می شود از جمله اولین شهید دفاع مقدس، اولین شهید ذوب‌آهن، اولین شهید مدافع حرم ، اولین شهید مدافع امنیت، اولین شهید مدافع سلامت، اولین شهید کارگر، کارمند، معلم، دانش‌آموز و دانشجو. امیدواریم  بتوانیم این شهدای عزیز و بزرگواری که اولین بودند را به نسل جدید معرفی کنیم تا جوانان امروز این اسطوره های ایثار و شهادت را الگوی خود قرار دهند.
خبر پیشین
صنعت فولاد ایران به منطقه خستگی نزدیک شده است
خبر بعدی
تاب آوری صنعت فولاد با چالش‌های جدی مواجه است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست