کد خبر: 1053103
صنعت
استادیار دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد

محصولات جدید ذوب آهن اصفهان، استفاده از اسکلت فلزی در صنعت ساختمان را رواج می دهند

عضو هیات علمی و استادیار دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد گفت : ساختمان های فولادی در ابتدای کار به سرمایه بیشتری نیاز دارند اما سرعت ساخت و سازشان بسیار بالاتر است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، محمد‌ محمدی ده چشمه،دکترای عمران گرایش سازه از دانشگاه علم و صنعت و عضو هیات علمی و استادیار دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد گفت : در کشور ما بسیاری از افراد گرایش بیشتری به سمت ساختمان های بتنی دارند زیرا در برخی از شهرها تخصص کافی و مهارت لازم برای جوشکاری و ساخت مقاطع فولادی به صورت حرفه ای وجود ندارد و یا اینکه عنوان می شود ساختمان های فولادی در ابتدای کار به سرمایه بیشتری نیاز دارند، زیرا باید در ابتدا اسکلت سازه به طور کامل تهیه شود و به صورت مرحله به مرحله نصب شود، اما کمتر به این نکته توجه می شود که این کار سرعت ساخت و ساز را بسیار بالاتر می برد.
وی که در پایان نامه دکترای خود به شناسایی آسیب در سازه های فولادی به وسیله مطالعات آزمایشگاهی در پژوهشگاه زلزله پرداخته است، در خصوص ساختمان های بتنی نیز افزود : در نقشه سازه ای که برای این ساختمان ها در نظر گرفته می شود چیدمان آرماتورها و مشخصات بتن سازه ای شاخص های خاصی را می طلبد، ولی اینکه تا چه حد نهایتاً مشخصات بتن سازه ای و چیدمان آرماتورها با همان استاندارد نقشه مطابقت دارد جای سوال است و این موضوع با استحکام ساختمان ارتباط مستقیم دارد. در کل می توان گفت در ساختمان های بتنی، افراد اجرایی بر روی کیفیت ساخت و ساز تاثیر بسیار زیادی دارند و عدم قطعیت های زیادی در اجرای این ساختمان ها وجود دارد. اما در سازه های فولادی،مقاطع ساختمانی به صورت نورد شده در کارخانه تولید و تحویل داده می شوند.
استادیار دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد تصریح کرد : نکته دیگر در صنعت ساختمان سازی،میزان دسترسی پیمانکار به مصالح و مقاطع مورد نیاز ساخت و ساز است، که خوشبختانه در کشور ما، با وجود تولیدات استاندارد ذوب آهن اصفهان به عنوان تنها تولید کننده مقاطع ساختمانی در کشور،شرایط خوبی برای رفتن به سمت اسکلت های فلزی فراهم است.
این صاحب نظر عرصه ساختمان خاطر نشان کرد : دو پارامتر مهم صنعت ساختمان که کاهش قیمت تمام شده مناسب و همچنین تسریع در ساخت و ساز است از جمله شاخصه های استفاده از تیرآهن بال پهن به شمار می روند که در طرح نهضت ملی مسکن برای مسئولان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشند.
محمدی اظهار داشت : ذوب آهن اصفهان در کنار تولید محصولات دارای ارزش افزوده بالا،سبد محصولات ساختمانی استاندارد کارخانه را نیز گسترش داده است که این رویکرد در راستای احداث ساختمان های ایمن برای هموطنان عزیزمان قابل تقدیر است.
وی گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان نقش بسیار پر رنگی در صنعت ساخت و ساز دارد زیرا همه تاییدیه های نقشه های ساختمانی از مسیر این سازمان عبور می کند، به عنوان مثال در ساختمان های فولادی مبحث ۱۰ مقررات ملی و دیگر آیین نامه های مربوطه نیاز است به صورت کامل رعایت شود و در کنار آن سازمان استاندارد و سایر ارگان های حمایتی نیز با ایفای نقش نظارتی کامل خودشان،می توانند زمینه احداث ساختمان های ایمن را فراهم کنند.
محمدی بیان کرد : دولت طی انعقاد تفاهم نامه با کارخانه ذوب آهن اصفهان می تواند مقاطع نورد شده را تحویل بگیرد و پروژه نهضت ملی مسکن را با سرعت بیشتری پیش ببرد.

انتهای پیام/

خبر پیشین
کربن‌زدایی صنعت فولاد با کمک آهن خام سبز
خبر بعدی
فولادسازی ذوب آهن اصفهان برای افزایش ظرفیت آماده می‌شود/ تعویض بالک‌های بخش فولادسازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست