کد خبر: 91701
صنعت
تحویل 5 تن ریل ملی

ریل ذوب آهن اصفهان به متروی تهران رسید

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه از ساخت و تحویل ۵۰۰ تُن ریل UIC54 به این شرکت خبر داد

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، مهدی شایسته اصل با بیان این که برای تعمیرات و نگهداری خطوط مترو، شرکت بهره برداری مترو سالانه به ۵۰۰ شاخه ریل UIC54 نیاز دارد گفت: تولید این ریل در ذوب‌آهن اصفهان در شرایط تحریم، اقدامی بسیار ضروری و استراتژیک برای توسعه حمل و نقل ریلی درون شهری است.
مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه تصریح کرد: کمبود نقدینگی و تحریم‌ها مانع ورود ریل شد که با تولید ریلUIC54 بر اساس استانداردهای بین‌المللی و با کیفیت مطلوبی، خودکفایی در این بخش را شاهد هستیم.
وی با اشاره به این که قبلا ریل مترو از اتریش وارد می‌شد خاطر نشان کرد: با شدت گرفتن تحریم‌ها، به ناچار واردات ریل از کشورهای روسیه و ترکیه انجام شد که از کیفیت مطلوب برخوردار نبود و هزینه تعمیر و نگهداری را نیز افزایش داد.
شایسته اصل اظهار داشت: تولید ریل در ذوب‌آهن اصفهان نه‌تنها صرفه‌جویی اقتصادی دارد و مانع خروج ارز از کشور می‌شود، بلکه دغدغه ما را برای تامین ریل از بین برده و وابستگی حمل و نقل ریلی را به سایر کشورها کاهش می دهد.
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت: ریلی ذوب آهن اصفهان، پس از کنترل و بازرسی، برای متروی تهران که حجم بالایی از مسافر را دارد و از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است، ارسال شده و مطمئنا استفاده مترو تهران از تولیدات داخلی، سایر کلانشهرها را  هم که دارای مترو هستند برای استفاده از این نوع ریل ترغیب می کند.
گفتنی است، اولین بار از ریل ملی  ۶۰E1 ذوب‌آهن اصفهان برای تعمیر و نگهداری خط ۵ مترو تهران و حومه استفاده شد.

خبر پیشین
صندوق بیمه معدن، در سرمایه‌گذاری‌های کلان نقش‌آفرینی کند
خبر بعدی
“میلگرد” به جمع صادراتی‌ها ذوب اضافه شد/ تیرآهن همچنان پرفروش‌ترین کالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست