کد خبر: 82302
صنعت
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان:

تسهیلات ۵۰ هزار میلیارد تومانی جهش تولید به بخش صنعت اعطا شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: با توجه به اینکه در شرف پایان سال جهش تولید قرار داریم لازم است که در ابلاغ دستورالعمل تسهيلات 50 هزار ميليارد توماني جهش توليد در بخش صنعت، معدن وكشاورزي تسریع شود.
823-2

سید حسن قاضی عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴ اظهار داشت: این تسهیلات لازم است که توسط سازمان برنامه و بودجه و وزارتخانه‌های ذیربط به استانداری‌ها، دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل با تعیین سهم مشخص استان‌ها صورت گیرد.

وی ادامه داد: به‌دلیل بهره‌مندی از انرژی ارزان قیمت با درخواست های مکرر و مراجعات پی در پی فعالان اقتصادی برای افزایش ظرفیت و یا ایجاد واحدهای جدید ریخته‌گری، تولید بیلت و به‌ویژه واحدهای آلاینده وآب‌بر مواجه شدیم که در نتیجه باعث ایراد خسارت به محیط زیست، به‌ویژه هوای کلان شهرهای کشور می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان تصریح کرد: عدم امکان تامین برق واحدهای فوق توسط شرکت‌های برق و در نتیجه درخواست از مشتریان برای تامین هزینه‌های انتقال و احداث پست برق بدلیل ضعف بنیه مالی شرکت‌های برق که این هم به‌ علت فروش یارانه‌های برق است.

وی گفت: این امر سبب ایجاد نارضایتی عمومی بین صنعتگران برای غیر شفاف بودن هزینه‌های تامین برق شده است.

قاضی عسگر افزود: یارانه غیر هدفمند انرژی سبب افزایش بی‌رویه مصرف گاز و برق و ایجاد آلایندگی و بالتبع آن تغییر اقلیم شده است که نتیجه این امر در زمستان قطع گاز و برق صنایع بزرگ مانند صنایع سیمان و شهرک‌های صنعتی و ایجاد خسارت کلان به اقتصاد کشور شده است.

وی گفت: به‌دلیل یارانه‌ای بودن سوخت نیروگاه‌های بخش خصوصی، جلوی صادرات برق توسط بخش خصوصی گرفته شده است و به این وسیله جلوی توسعه و فعالیت بخش خصوصی در صنعت برق و جلوی ایجاد اشتغال از این طریق در این صنعت را سد کرده‌اند.

انتهای پیام/

خبر پیشین
سیاست‌های فعلی توسعه صنعتی در کشور اشتباه است
خبر بعدی
شاخص‌های منتخب بورس سبزپوش شدند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست