کد خبر: 2101907
صنعت

پیشرفت ۵۷ درصدی پروژه انتقال آب از دریای عمان به فلات مرکزی

جلسه بررسی پیشرفت پروژه انتقال آب از دریای عمان به فلات مرکزی به ریاست معاون اول رئیس‌جمهوری و با حضور وزرای صمت و نیرو ، معاون اجرایی رئیس‌جمهوری، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، مسئولان دستگاه‌های مربوطه و دیگر مدیران بنگاه‌های بزرگ اقتصادی کشور برگزار و گزارشی از میزان پیشرفت پروژه‌های انتقال آب دریای عمان و خلیج فارس به شرق و فلات مرکزی کشور ارائه شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، و به نقل از پایگاه اینترنتی شرکت فولاد مبارکه،  محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهوری در این جلسه تأکید کرد: موضوع آب تأثیر اساسی بر معیشت،‌ رفاه و امنیت غذایی مردم دارد و با توجه به دسترسی‌های ایران به دریا و ساحل در شمال و جنوب کشور و ایجاد یک شبکه انتقال آب سراسری در داخل، بخش بزرگی از مسئله تنش آبی در دولت سیزدهم رفع خواهد شد.

تا اوایل سال آینده آب به استان اصفهان می‌رسد
براساس این گزارش، پروژه انتقال آب از دریای عمان به فلات مرکزی که شرکت فولاد مبارکه از ابتدای اجرای این پروژه ملی، مشارکت و سرمایه‌گذاری مؤثری داشته است، در فاز نخست با پیشرفت ۵۷ درصدی تا اوایل سال آینده آب را به استان اصفهان می‌رساند.

با اجرای کامل این پروژه نیاز آبی کل صنایع استان از لحاظ کمی و کیفی مرتفع می‌شود
این پروژه که عملیات اجرایی آن از شهریور ۱۴۰۱ آغاز شده، در فاز اول که اجرای خط از سیرجان به اصفهان است پیشرفت بسیار خوبی داشته است.
سهام‌داران اصلی پروژه که سه شرکت بزرگ تولیدی استان هستند تصمیم قاطعی دارند که با پیگیری و تسهیل پروژه زمان اجرا را به حداقل برسانند. از دیگر مزایای این پروژه می‌توان به کاهش بار حوضه آبی داخلی یعنی حوضه زاینده‌رود اشاره کرد.

انتهای پیام/

خبر پیشین
روز شلوغ بورس کالا/ عرضه ۲۵ هزار تن گندله سنگ آهن در تالار صادراتی
خبر بعدی
«پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران» آغار شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست