کد خبر: 91309
صنعت
استاندار سیستان و بلوچستان:

حضور ذوب آهن در سیستان‌وبلوچستان راهگشای بنگاه‌های اقتصادی بزرگ است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: حضور و سرمایه‌گذاری ذوب آهن اصفهان در این استان راه را برای بنگاههای بزرگ اقتصادی باز می‌کند تا با سرمایه گذاری لازم از ظرفیت‌های معدنی منطقه در جهت توسعه و پیشرفت اقتصادی ایران اسلامی استفاده کنند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، حسین مدرسی خیابانی روز شنبه در نشست بررسی راهکارهای سرمایه‌گذاری در بخش معدن سیستان و بلوچستان که با حضور مدیرعامل و سرمایه‌گذاران ذوب آهن اصفهان، نفت سپاهان و برخی بنگاههای اقتصادی کشور برگزار شد اظهار کرد: خیلی از ظرفیت‌های معدنی این استان ناشناخته بوده و نیاز است با بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها زمینه ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی فراهم شود.

وی افزود: باید از ظرفیت‌های بی شمار معدنی سیستان و بلوچستان در جهت توسعه و پیشرفت این استان استفاده کنیم زیرا ما قابلیت‌های خوبی در این زمینه داریم.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: این استان دارای تنها بندر اقیانوسی کشور و ظرفیت‌های بیشماری در حوزه اشتغال دریا محور است.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان یک‌هزار و ۶۰۰ کلیومتر مرز با ویژگی‌های خاص با سایر کشورها دارد تصریح کرد: طبیعت بکر این استان یکی از مهمترین مزیت‌های گردشگری و کشاورزی است.

مدرس خیابانی خاطرنشان کرد: وجود معادن طلا، مس و منیزیت در سیستان و بلوچستان بسیار اهمیت دارد و می‌تواند باعث توسعه و ایجاد اشغال پایدار برای جوانان جویای کار در این استان شود.

وی ادامه داد: مسوولان و دولت به سیستان و بلوچستان بدهکارند و باید نگاه ویژه‌ای به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این استان در جهت ایجاد اشتغال و توسعه آن داشته باشند زیرا این یک تکلیف ملی است تا شاخص‌های توسعه‌ای افزایش یابد.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: ذوب آهن اصفهان می‌تواند به عنوان پیشکسوت در حوزه معادن و سرمایه‌گذاری عمل کند و باعث انتقال تجربیات و جذب بنگاههای بزرگ اقتصادی کشور به این استان شود.

وی افزود: ذوب آهن اصفهان همچنین می‌تواند یک سایت و پایانه صادراتی در یکی از مرزهای سیستان و بلوچستان ایجاد کند تا عبور مرور و تجارت تسریع شود.

مدرس خیابانی تصریح کرد: باند وی ای پی برای سرمایه‌گذاران بزرگ در سیستان و بلوچستان ایجاد شود تا سرمایه‌گذاران درگیر بروکراسی اداری نشوند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

خبر پیشین
تقابل خانگی ذوب‌آهن با مس رفسنجان
خبر بعدی
ذوب‌‌آهن اصفهان در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران متافو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست