کد خبر: 2061903
صنعت
مدیر بازاریابی و صادرات ذوب آهن اصفهان خبر داد

رشد صادرات ذوب‌آهن اصفهان با وجود رکود در بازارهای جهانی

مدیر بازاریابی و صادرات ذوب آهن اصفهان از رشد صادرات ذوب‌آهن اصفهان با وجود رکود در بازارهای جهانی خبر داد.
به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، محصولات ذوب آهن اصفهان بر پایه شعار دیرینه ( با اطمینان بسازید)  و برخورداری از آخرین اســتانداردهای روز دنیا همواره در عرصه ملی و بین المللی جایگاه ویژه‌ای در بین رقبا دارند و به بیش از ۱۷ کشــور دنیا صادر می‌شوند. در خصوص کم و کیف صادرات شرکت و عوامل موثر بر آن با محمــد نورانیان راد مدیر بازاریابی و صادرات ذوب آهن اصفهان گفتگویی انجام داده ایم که در ادامه می خوانید.

رکود ایجاد شده در بازارهای جهانی فولاد تا چه میزان بر صادرات محصولات شــرکت تاثیرگذار است؟ 
بحران های مالی به وجود آمده در کشــور های اروپایی و آمریکا و همچنین ادامه یافتن جنگ اوکراین موجب رکود در بازارهای جهانی فولاد گردید به نحوی که تاثیر زیادی بر تقاضای این محصــولات و در نهایت کاهش سطح قیمت های جهانی در حوزه محصولات فولادی را به دنبال داشت.
کاهش رشد اقتصادی کشور چین چه تاثیری بر بازار فولاد جهان دارد؟ 
کشور چین با توجه به وضعیت جمعیت و میزان تولید از شاخص های اصلی تغییر در بازارهای جهانی می باشد و کوچکترین تغییرات در میــزان تقاضا و عرضه در این کشور بر همه مناسبات جهانی تاثیرگذار است.کاهش رشد اقتصادی چین باعث کاهش تقاضای مصرف فولاد در این کشــور و مازاد عرضه در سطح جهانی گردیده و به همین دلیل قیمت های جهانی فولاد، کاهش یافته است.
محدودیت‌هــا و چالش‌های پیــش رو در صادرات محصولات فولادی چیست؟ 
محدودیت های صادراتی همواره از چالش های پیش رو در این حوزه بوده است، از جمله تحریم های ظالمانه در سال های اخیر همچنین عوارض صادراتی، آزادسازی صادرات توسط اشخاص حقیقی و حقوقی، نوسانات نرخ ارز، کاهش قیمت‌های جهانی و … از جمله محدودیت‌ها و چالــش‌هایی بوده که بر روند فرایند صادرات شرکت تاثیرگذار بوده است. در این راستا تلاشــگران این حوزه همواره در حــال تلاش برای افزایش میــزان صــادرات محصولات و توسعه بازارهای صادراتی شرکت می باشند.
میــزان صــادرات  شــرکت در ۵ ماه ابتدای سال چگونه بوده است؟ 
صادرات محصولات فولادی شرکت با توجه به کیفیت و اســتانداردهای جهانی به نقاط مختلف دنیا همچون کشورهای اروپایی در حال انجام می باشد. در حال حاضر کشــور عزیزمان ایران، رتبه دهم تولید فولاد در دنیا را دارد که ســهم شرکت  از این میــزان ۸ درصد می باشــد . بالغ بــر ۵۰ درصد محصولات تولیدی شرکت روانه بازارهای صادراتی می شود. سهم صادرات محصولات شرکت از کل کشور در ۵  ماه ابتدای ســال ۱۴۰۲ حدود ۱۲ درصد می باشد که در مقایسه با ســهم تولید از میزان بیشتری برخوردار است. در این میان صادرات محصول تیرآهن ۱۱درصد، میلگرد ۲۳ درصد و شمش ۹ درصد نسبت به دوره مشابه در سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است. میزان صادرات شرکت در ۵ ماه ابتدای سال ۱۴۰۲ بیش از ۴۴۰ هزارتن است.
مقاصد اصلی محصــولات صادراتی کدام کشورها هستند؟ 
در سال جاری بخش عمده صادرات محصولات شمش، میلگرد و تیراهن بوده است که به بیش از ۱۷ کشور دنیا اعم از خاور دور، اروپا، آفریقا، کشورهای همسایه، حوزه خلیج فارس و حوزه CIS صادر شده است. به طور کلی بر اســاس نیاز بازار و نوع محصول در خصوص انتخاب بازار هدف تصمیم گیری می‌گردد.
خبر پیشین
افزایش ۵۰ هزار تنی ظرفیت کوره قوس شماره یک مجتمع فولاد سبا
خبر بعدی
توسعه پایدار صنعت فولاد از کدام مسیر؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست