کد خبر:
اخبار ذوب آهن, صنعت

تلاش‌های بی‌وقفه کارگران ذوب‌آهن اصفهان برای نگهداری تولید فولاد در هوای سرد

در راستای ضرورت بازسازی تل سرباره و با توجه به فرسودگی دیواره های کار گاه  ، پس از بررسی کارشناسان، جلسات برنامه ریزی ،هماهنگی و اجرایی برگزار و طرح باز سازی آن توسط کارشناسان مدیریت امور فنی و برنامه ریزی تولیدجهت اجرا ارائه گردید .

طبق برنامه ریزی انجام شده توسط مدیریت تعمیرو نگهداری ساختمان  تخریب دیواره ها انجام شد و با آغاز عملیات اجرایی ،مدیریت کوره‌بلند ، کارگران و مهندسان این مجموعه و سایر مدیریتهای مرتبط در شرایط آب و هوایی سرد و چالش‌برانگیز روزهای اخیر تلاش می‌کنند تا با رعایت دقیق استانداردهای فنی و ایمنی، زیرساخت‌های مورد نیاز برای تولید فولاد در این مجتمع بزرگ صنعتی را همواره در مدار بهره‌برداری نگه دارند.

اجرای این عملیات مطابق برنامه پیشبینی شده نشان‌دهنده عزم راسخ برای پیشبرد پروژه‌های صنعتی در تمامی شرایط جوی است. در این خصوص توضیحات پروژه از زبان چهار تن از همکاران دست‌اندرکار  ارائه می گردد:

مهندس محمدرضا شانه معاون تولید بخش کوره‌بلند :  سرباره کوره‌بلند یک محصول فرعی محسوب می‌شود که بعد از فراوری ،کاربردهای مختلفی خواهد داشت. با توجه به ظرفیت تولید کارخانه ذوب‌آهن اصفهان حدود ۶۰ تا ۷۰ هزار تن در ماه سرباره به دست می‌آید که تقریبا ۸۵ درصد از این مقدار دانه‌بندی و مابقی در تل سرباره تخلیه می‌شود. در کوره‌بلند شماره ۳ سرباره به داریپیت منتقل و دانه‌بندی می‌شود اما در دو کوره‌بلند دیگر، با همکاری مدیریت راه‌آهن و توسط پاتیل به کارگاه فراوری سرباره انتقال پیدا می‌کند.

معاون تولید بخش کوره‌بلند بیان داشت: با توجه به اهمیت مسائل ایمنی در این کارگاه، برای دور نگه داشتن لکومتیوها و ماشین‌آلاتی که به کارگاه فراوری سرباره تردد می‌کنند بازسازی دیواره تل سرباره شماره ۱ که در حال تخریب بود در دستور کار قرار گرفت و با همکاری بخش‌های مختلف از جمله کارشناسان امور فنی و برنامه ریزی ، نت راه و ساختمان، نت مکانیک، ماشین‌آلات و ایمنی فنی برنامه‌ریزی لازم برای انجام این عملیات صورت گرفت. با توجه به تجربه به دست آمده از بازسازی تل شماره دو در سال گذشته، این پروژه که از ۱۲ آبان‌ماه آغاز شده با ۹۰ درصد پیشرفت همراه بوده و به امید خدا هفته آینده شاهد اتمام آن خواهیم بود.

عبدالله دایی‌صادق فورمن کارگاه سرباره: کارگاه فراوری سرباره شامل دو کارگاه دانه‌بندی و دو کارگاه تل می‌باشد. دیواره‌های کارگاه تل علاوه بر مقاومت در برابر سرباره مذاب باید در برابر وزن لکوموتیو و سرباره نیز مقاوم باشد از این رو استحکام آن اهمیت زیادی دارد.

دایی‌صادق افزود: در حالت نرمال هر دو تل در حال کار است که در یکی سرباره مذاب تخلیه شده و در تل دیگر سرباره سرد شده بارگیری می‌شود. در حال حاضر که تل شماره یک برای تعمیرات از مدار خارج شده در تل شماره دو هر دو کار تخلیه سرباره مذاب و بارگیری سرباره‌های سرد شده همزمان صورت می‌گیرد. با وجود سختی فراوان این تداخل، به لطف خدا و تلاش خالصانه همکاران در بخش‌های مختلف، این کارگاه تا کنون بدون توقف به کار خود ادامه داده است.

مجتبی رجب‌زاده فورمن نت راه و ساختمان: در تاریخ ۲۲ آبان‌ماه بعد از پایان عملیات تخریب و آواربرداری، آرماتوربندی و قالب‌بندی دیواره تل شماره ۱ سرباره آغاز شد. با توجه به ضرورت راه‌اندازی هرچه سریعتر این قسمت از کارگاه فراوری سرباره، همکاران سختکوش نت راه و ساختمان و شرکت تارابگین به صورت یکسره مشغول به قالب‌بندی برای اجرای بتن‌ریزی هستند و به امید خدا طی چند روز آینده عملیات بتن‌ریزی صورت خواهد گرفت. با برآوردهای انجام شده حدود پانصد متر قالب‌بندی و ۲۵۰ متر مکعب بتن‌ریزی برای اجرای این پروژه در نظر گرفته شده است.

مهندس انصاری سرپرست گروه عمران وسازه مدیریت امور فنی و برنامه ریزی تولید : با توجه به شرایط  کاری دیواره مذکور در دمای بالا، طراحی دیواره مذکور کاملا تخصصی بوده و نوع طراحی با در نظر گرفتن  کاهش هزینه ها صورت گرفت.

گفتنی است مدیریت کوره بلند از همکاری ونظارت کارشناسان مدیریت امور فنی و برنامه ریزی تولید، راه آهن و ترابری، مدیریت تعمیرات و نگهداری ساختمان ها وهمچنین سایر مدیریت های مرتبط که در اجرای پروژه سهیم  می باشند قدر دانی نمود.

خبر پیشین
هفته نامه آتشکار – شماره ۱۴۵۷
خبر بعدی
توضیحات ذوب آهن اصفهان در خصوص شرایط انتصاب مدیرعامل این شرکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست