به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، و به نقل از پایگاه اینترنتی شرکت فولاد مبارکه، وی تصریح کرد: طی فروردینماه سال جاری با یاری خداوند در مجموع ۵ هزار و ۱۲۶پاتیل سرباره اعم از سرباره کوره و سرباره LTS، بدون هیچگونه حادثه تعویض و در حوضچههای سرباره تخلیه گردید و تنها ۰.۰۱ دقیقه بر ذوب به کورههای قوس توقف ناشی از تعویض پاتیل سرباره وارد شد.
به گفته شفیعزاده، رکورد قبلی تعویض پاتیل مربوط به اردیبهشتماه سال ۱۴۰۲ و به تعداد ۵ هزار و ۵۱ پاتیل بوده؛ این در حالی است که در فروردینماه رکورد حمل روزانه پاتیل سرباره نیز به تعداد ۱۶۲ پاتیل و بدون هیچگونه اعمال توقف به کورههای قوس ثبت شد.
مدیر ناحیه حملونقل و پشتیبانی فولاد مبارکه کسب این دستاورد را حاصل تلاش متعهدانه همکاران واحد حمل و فراوری سرباره و تعمیرگاه پاتیلبرها، اقدامات مؤثر پیمانکاران فعال در حوضچههای سرباره و تعامل فعالیت این واحد و ناحیه فولادسازی دانست.
وی اظهار امیدواری کرد با اجرای طرحهای توسعه در این واحد ازجمله نوسازی ناوگان و اصلاح سیستم خنککاری سرباره و با تلاش دلسوزانه همکاران در حمل ایمن سرباره مذاب شاهد ثبت رکوردهای جدید در سال جاری باشیم.
افزایش ۵ درصدی حمل پاتیل سرباره در فروردینماه سال جاری
در همین زمینه، رئیس واحد حمل و فراوری سرباره اظهار داشت: افزایش ۵ درصدی حمل پاتیل سرباره در فروردینماه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته و افزایش آمادهبهکاری مکانیسمهای پاتیلبر در شرایطی محقق شد که واحد حمل و فراوری سرباره با مشکلاتی ازجمله عدم تناسب فضای تعمیرگاه سرباره با فعالیتهای تعمیراتی، مستهلک شدن مکانیسمهای پاتیلبر، کمبود نیرو و محدودیتهای موجود در تأمین قطعات مصرفی و یدکی مکانیسمها روبهرو بود.
رحیم خلقی در ادامه عنوان کرد: از نتایج دستیابی به این رکورد میتوان به تحقق اهداف تولید مطابق با اهداف تعریفشده، ثبت رکورد تولید روزانه و ماهانه در فولادسازی، افزایش اعتمادبهنفس کارکنان واحد سرباره و نگاهی عمیقتر در دستیابی به اهداف اشاره کرد.
وی عوامل تأثیرگذار در دستیابی به این موفقیت را چنین برشمرد:
– حمایتهای بیدریغ و قابلتقدیر مدیریت عامل و معاونت بهرهبرداری، مدیر ارشد خدمات فنی و پشتیبانی و مدیران حملونقل و پشتیبانی و فولادسازی و ریختهگری مداوم و حضور مستمر و گرم ایشان در بین کارکنان که بهواقع روحیه همکاران را بهشدت تحت تأثیر قرار داد؛
– تلاش بیوقفه همکاران در حوزههای کارشناسی و راهبری و تعمیرات واحد سرباره در رسیدن به رکوردی که در دوران فعالیت شرکت فولاد مبارکه بیسابقه بوده است؛
– انجام بهموقع تعمیرات برنامهریزیشده و افزایش ۱۹ درصدی آمادهبهکاری مکانیسمهای پاتیلبر و همچنین استفاده بهینه از تمام ظرفیتهای موجود و تلاش در جهت بومیسازی و استفاده از پتانسیلهای درونواحدی؛
– ایجاد محیط همکاری بسیار صمیمانه بین کارکنان واحد سرباره و کورههای قوس الکتریکی.
وی در خاتمه ضمن قدردانی از مدیریت شرکتهای چشمهصنعت و راکسپیدان بهعنوان پیمانکاران واحد سرباره که در جهت دستیابی به این رکورد صمیمانه تلاش کردند، اظهار امیدواری کرد در آینده نهچندان دور، توفیقات بیشتری به همت همکاران تلاشگر واحد حمل و فراوری سرباره در راستای دستیابی به اهداف کلان شرکت فولاد مبارکه به دست آید.
انتهای پیام/