کد خبر: 1122401
صنعت
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل تعاونی تولید‌کنندگان سازه‌های فولادی کشور:

ساخت و ساز ایمن، یک الزام اساسی به شمار می‌رود

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل تعاونی تولید‌کنندگان سازه‌های فولادی کشور گفت: ساخت و ساز ایمن، یک الزام اساسی به شمار می‌رود.

سعید زارع حقیقی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل تعاونی تولیدکنندگان سازه‌های فولادی کشور در گفتگوی اختصاصی با پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴ گفت: تولید کنندگان سازه‌های فولادی که در انتهای زنجیره ارزش فولاد قرار گرفته‌اند با ایجاد ارزش افزوده چند برابری می‌توانند زنجیره ارزش فولاد را تکمیل کنند و بنابراین نگاه ویژه حاکمیت به این صنعتگران می‌تواند شکوفایی ظرفیت‌های عظیم اقتصادی و پیشرفت را نوید بخش باشد، زیرا میزان مصرف فولاد یکی از شاخص‌های ارزیابی توسعه‌ یافتگی کشور‌ها به شمار می‌رود.
وی افزود: تولید کنندگان سازه‌های فولادی، زحمات تولید کنندگان فولاد را به المان‌های سازه‌ای قابل استفاده در صنعت تبدیل می‌کنند که نمادهای آن را در زیرساخت‌های مختلف کشور و صنایعی مانند پتروشیمی، ساختمان، راه و پل سازی، شهرک‌های صنعتی و … می‌توان مشاهده کرد.
زارع حقیقی تصریح کرد: استفاده از صنعت سازه‌های فولادی در کشور یک توصیه نیست بلکه یک ضرورت غیر قابل انکار است. ایران عزیز ما، در کانون زلزله قرار دارد و به این دلیل متاسفانه آسیب‌های مختلفی از این مسیر ایجاد می‌شود بنابراین ساخت و ساز ایمن یک الزام اساسی به شمار می‌رود.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل تعاونی تولید کنندگان سازه‌های فولادی کشور ادامه داد: با توجه به عمر ساختمان‌ها در کشور، بازیافت مصالح به کار رفته در آن‌ها از نوع فولادی بسیار راهگشاست و مزایایی مانند تسریع در ساخت و ساز، کاهش آلایندگی زیست محیطی، کاهش قیمت تمام شده و … را در بر دارد که این رویکردها در بخش اقتصادی نیز تاثیرگذار است.
این صاحب نظر عرصه سازه‌های فولادی کشور در خصوص همکاری با ذوب‌آهن اصفهان نیز اظهار داشت: برای نخستین بار مجموعه تعاونی تولیدکنندگان سازه‌های فولادی کشور با کارخانه ذوب آهن اصفهان جهت تامین مقاطع فولادی واحدهای ساختمانی طرح نهضت ملی مسکن تفاهم نامه هایی مبادله کرده است زیرا این مجتمع عظیم صنعتی ظرفیت بسیار خوبی در زمینه تولید سبد محصولات ساختمانی و به ویژه تیرآهن بال پهن دارد که ایمنی ساختمان را تضمین می‌کند.
وی اقداماتی که باید برای حمایت و ترویج صنعت سازه‌های فولادی و ترغیب استفاده از آن در صنعت ساختمان سازی انجام گیرد را چنین برشمرد: شهرداری‌های کشور با صدور دستوالعمل‌ها و با اعمال تخفیف‌های ویژه در هزینه صدور پروانه‌ها و در اخذ عوارض سالیانه ساختمان ها و همچنین با اصلاح و تغییر ساختار ماده ۱۰۰ برای ساختمان ها زمینه استفاده از سازه های فولادی را برای ارتقاء ایمنی فراهم و معضل نخاله های ساختمانی را برطرف کنند، وزارت صمت و سازمان بورس برای توزیع فولاد، این بخش مهم صنعتی را از تولید لوله و پروفیل جدا کرده و عرضه فولاد را برای این صنعت متناسب با آن در عرضه های بورسی قرار دهد، همانند ورق مورد نیاز خودرو سازان که به صورت جداگانه عرضه می‌شود و همچنین وزارت صمت در ساختار بهین یاب تدابیری اتخاذ نماید که تولید‌کنندگان استاندارد قادر به استفاده از امتیازات دولتی باشند، حذف تولید کنندگان غیر متخصص و برخورد قاطع سازمان ملی استاندارد با آنها می‌تواند موجبات ارائه خدمات فنی بهتر و توسعه بازار و صادرات خدمات را رقم بزند.
انتهای پیام/

خبر پیشین
مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل ذوب آهن اصفهان برگزار شد + فیلم
خبر بعدی
رشد و شکوفایی در ذوب‌آهن اصفهان تولید، اشتغالزایی و تنوع محصول را به دنبال دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست