به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، حامد محمدی مدیر راه آهن و ترابری ذوب آهن اصفهان با بیان اینکه پروژه تولید ساخت چرخ و محور با دیفرانسیل کامل لکوموتیو آلمانی در صنایع ریلی کشور بی نظیر است گفت : وجود بیش از ۴۰۰ تجهیز ریل رو خود گواه وجود پتانسیل عظیمی در امر حمل و نقل ریلی با ظرفیتی برابر با جابجائی حدود ۲۰ میلیون تن مواد اولیه ، چدن ، فولاد ، سرباره و محصول نهائی است . از جمله فعالیت های صورت گرفته در حوزه بومی سازی در این مدیریت می توان به موارد ذیل اشاره کرد:
– تعویض بانداژ چرخ های لکوموتیوهای روسی و چینی و تبدیل چرخ های لکوموتیو آلمانی از چرخ منوبلوک به نوع بانداژی که طول عمر استفاده از چرخ ومحورهای لکوموتیو را افزایش می دهد.
– ساخت بدنه بوژی کالسکه های چدن و سرباره بر و فنرهای مربوطه
– باز سازی کامل بدنه های لبه بلند غبار در کارخانه
– ساخت قلاب اتوماتیک روسی و آلمانی و ضمائم آن از جمله گیره ها و ضامن های قلاب
با توجه به تنوع وسائل نقلیه ریلی در کارخانه تعمیرات در این بخش منحصر به فرد است بوده و شامل تعمیرات جاری، میان مدت، اورهال می باشد و ذوب آهن تنها شرکتی است که توان تعمیر لکوموتیوهای روسی و آلمانی را دارد، همچنین با توجه به طول عمر لکوموتیوهای موجود خصوصاً لکوموتیوهای روسی و آلمانی که قدمت ۳۰ تا ۴۰ سال دارند بومی سازی قطعات کمک موثری در تداوم بهره برداری و در لجستیک ریلی در کارخانه داشته و مدیریت راه آهن وترابری با جدیت و به طور مستمر بومی سازی قطعات را پیگیری کرده و خواهد کرد و هم اکنون پروژه تولید ساخت چرخ و محور با دیفرانسیل کامل لکوموتیو آلمانی را با همکاری مدیریت تحقیق و توسعه در دست دارد که در صنایع ریلی کل کشور بی نظیر است.
قطعات بومی سازی شده با مهندسی معکوس در داخل کشور
قطعات درحال ساخت و تکمیل شده توسط توان داخلی در داخل کشور
انتهای پیام/