به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، امیر ایران پور مدیرعامل شرکت مهندسی و پویش ساخت ذوب آهن اصفهان گفت : این شرکت تاکنون پروژه های بزرگی در ذوب آهن اصفهان و سطح کشور انجام داده است که برخی از مهمترین آنها عبارتند از :
ساخت سرند و ارابه مربوط به کوره بلند شماره یک و دو، مجموعه نوار نقاله مربوط به کوره بلند شماره یک، ساخت تابلوهای برق ریتال کوره یک، ساخت تابلوهای چدن ریزی کوره بلند شماره ۱، ساخت قسمتی از اسکلت فلزی و تجهیزات پروژه PCI، ساخت نوار نقاله های کوره بلند شماره ۱ ذوب آهن، تخریب و نسوز چینی کوره نورد ۳۰۰ ، نسوز چینی کوره بلند شماره ۱ و نسوز چینی کلیه نواحی ذوب آهن، ساخت و نصب اسکلت فلزی ورزشگاه فولادشهر و سایر عملیات اجرایی و سیویل در قالب پروژه افزایش ظرفیت سکوهای تماشاچیان ورزشگاه بزرگ ذوب آهن در فولاد شهر، اجرای ۴ عدد مخزن بتنی۳۷۰۰۰ متر مکعب به همراه پمپ خانه و اتاق برق و سایر تجهیزات مورد نیاز، اجرای حدود ۱۰ کیلومترخطوط انتقال آب و پساپ ذوب آهن و پروژه ماندگار یادمان شهدای گمنام ذوب آهن، بازسازی دیگ بخار شماره ۴ نیروگاه مرکزی ذوب آهن ، تعمیرات واحدهای آبرسانی ،نیروگاهها ،انرژی و حرارت ،کارگاه اکسیژن، گازرسانی و خطوط تولید در قالب قرارداد ۳ ساله، تعمیر تجهیزات الکتریکی کل کارخانه (دارای بزرگترین کارگاه تعمیر موتور و ترانس در سایزهای مختلف )، برج خاموش کننده کک سازی ،طراحی ،ساخت و نصب نوار نقاله های انتقال مواد بخش آگلومراسیون، مشاوره در بخش مهندسی در قالب قرارداد طراحی،تحقیق و توسعه،تعمیرات کوره احیای شرکت صبا فولاد خلیج فارس،ساخت انبار روباز ذوب آهن در بندر عباس به همراه تجهیزات جانبی برق و مکانیک، ساخت و نصب اسکلت فلزی ۹۰۰ تنی هلدینگ سیمان تامین، ساخت و نصب اسکلت فلزی جهت فولاد کاوه اردستان و همچنین تراش و سرویس غلتک های این شرکت با استفاده از برترین امکانات تراشکاری غلتک در ذوب آهن اصفهان .
وی اظهار داشت : سرندهای کوره بلند ذوب آهن اصفهان در گذشته با واردات، تامین می شد اما به همت تلاشگران شرکت مهندسی و پویش ساخت ذوب آهن اصفهان در کارگاه های این شرکت بومی سازی شدند که این مهم در ارتقاء توان فنی داخل نیز نقش به سزایی داشته و مانع خروج ارز از کشور شده است.
ایران پور گفت : این شرکت در جهت بومی سازی و برطرف نمودن نیاز صنایع کشور در دوران تحریم، از ابتدای سال ۱۳۹۸ با فراهم نمودن دانش فنی، تجهیزات و به کارگیری پرسنل مجرب و با تجربه، کارگاه ریخته گری سنگین و فوق سنگین را در انتهای سالن ریخته گری مداوم بخش فولادسازی کارخانه ذوب آهن اصفهان، راه اندازی نموده است . این کارگاه شامل دو بخش فرمگیری و ریخته گری و عملیات حرارتی است و ریخته گری کلیه قطعات سنگین و فوق سنگین فولادی در آن امکان پذیر می باشد.
مدیرعامل شرکت مهندسی و پویش ساخت ذوب آهن اصفهان افزود : در کارگاه ریخت هگری شرکت مهندسی و پویش ساخت ریخته گری تا سقف ۴۰۰ تن مذاب و در کارگاه عملیات حرارتی و نهایی سازی، عملیات حرارتی قطعات تا سقف۲۰۰ تن (شارژ به کوره) امکان پذیر می باشد. با توجه به اینکه پاتیل های سرباره جزو قطعات استراتژیک در صنعت فولاد کشور به حساب می آیند این شرکت از ابتدای سال ۱۳۹۸ تولید پاتیل های سرباره (کنورتور و کوره بلند) ذوب آهن اصفهان ، مس سرچشمه و فولاد آلیاژی ایران ، فولاد مبارکه و زرند کرمان را انجام داده است .
وی گفت : با توجه به منحصر به فرد بودن کوره عملیات حرارتی در اختیار این شرکت، تاکنون حدود چندین هزار تن قطعه تحت عملیات حرارتی نرماله آنیل – تنشگیری قرار گرفته که بخشی از آن مربوط به پروژه ساخت درب های فلکسیبل باتری شماره سه کک سازی ذوب آهن اصفهان بوده است.
امیر ایران پور اظهار داشت : این شرکت با اتکا به دانش پرسنل توانمند خود و حمایت های ذوب آهن و شرکت سرمایه گذاری صدر تامین قرارداد اجرای بچینگ پلانت شرکت پشم شیشه ایران را در قالب قرارداد EPC منعقد نموده که با توجه به انجام این پروژه در زمان تاسیس توسط شرکت های خارجی به نوعی بومی سازی و یک کار جدید و منحصر بفرد در راستای اهداف و برنامه های تعریف شده برای شرکت مهندسی و پویش ساخت ذوب آهن اصفهان محسوب می گردد.
مدیرعامل شرکت مهندسی و پویش ساخت ذوب آهن اصفهان در خصوص پروژه های جدیدی که به تازگی در راستای بومی سازی به این شرکت واگذار شده است گفت : یکی از این پروژه های مهم ، ساخت قالب های مسی ریخته گری فولادسازی است که به طور کامل وارداتی می باشد و این شرکت با انعقاد قرارداد پژوهشی، در حال تحویل این قالب ها به ذوب آهن می باشد . پس از آن قادر خواهیم بود برای کلیه شرکت های فولادی ایران قالب های مسی را ساخته و تحویل دهیم تا نیاز کشور مرتفع شود.
وی افزود : از دیگر پروژه های بومی سازی که در حال انعقاد قرارداد هستیم و ظرف ماه جاری شروع به ساخت خواهیم نمود ساخت قفسه های نورد است که یک پروژه یونیک و منحصر بفرد بوده که تا بحال در ایران انجام نگرفته و همواره تمامی شرکت های فولادی قفسه های نورد را از خارج کشور تهیه می کردند . انشاا… با انجام این پروژه گامی بزرگ در جهت بومی سازی قطعات برداشته خواهد شد.
ایران پور با بیان اینکه ذوب آهن اصفهان دارای یکی از بزرگترین کارگاه های تعمیر لوکوموتیو و واگن در ایران است ، گفت : با نظر مدیر عامل کارخانه و معاون بهره برداری این مجموعه در حال واگذاری به شرکت مهندسی و پویش ساخت می باشد و طی ماه های آینده، این شرکت به عنوان هاب اصلی کشوری آماده سرویس دهی به کلیه شرکت های حمل و نقل ریلی جهت تعمیر لوکوموتیو و واگن می باشد.
مدیرعامل شرکت مهندسی و پویش ساخت از راه اندازی کارگاه ولو سنتر در پایگاه صنعتی کارخانه با دستور مدیرعامل ذوب آهن اصفهان خبر داد ، گفت : در حال حاضر حدود ۱۰۰ عدد ولو در مدت زمان چند ماهه سرویس و تعمیر شد که از این محل صرفه اقتصادی بسیار خوبی برای شرکت به ثمر نشست و انشاا… طی ماه های آینده با تجهیز کامل این کارگاه آماده سرویس دهی به کل منطقه خواهیم بود.
انتهای پیام/