کد خبر: 1073002
معدن

افت ۸ درصدی صادرات محصولات معدنی در نیمه ابتدایی سال

بررسی‌ها حاکیست صادرات محصولات بخش معدن و صنایع معدنی در نیمه ابتدایی سال با کاهش هشت درصدی همراه بوده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، شرکت های بخش معدن و صنایع معدنی کشور موفق شدند از ابتدای فروردین تا پایان هشریورماه ۲۱ میلیون و ۱۵۰ هزار تن انواع محصولات به ارزش ۵ میلیون و ۶۲۹ هزار دلار صادر کنند. آماری که از نظر وزنی کاهش ۶ درصدی و از نظر ارزشی کاهش ۸ درصدی نشان می دهد.
نکته ای که اما کارشناسان به آن اشاره می کنند این است که افت قیمتهای جهانی در حال اثرگذاری بر روند صادرات بخش معدن کشور است، هرچند از نظر وزنی، وضعیت در شهریورماه بهبود یافته است.
بر اساس این گزارش، در نیمه ابتدایی امسال بیش از ۲.۵۸ میلیارد دلار محصولات زنجیره فولاد صادر شد که حاکی از افت ۲۷ درصدی است.
پس از آن مس و محصولات پایین دستی با ۷۷۷.۸ میلیون دلار بیشترین صادرات محصولات این بخش را به خود اختصاص داد، هرچند در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۰ کاهش ۶ درصدی داشته است.
همچنین در این مدت ۵۶۴.۴ میلیون دلار محصولات زنجیره آلومینیوم، ۴۹۶.۴ میلیون دلار «سایر معدن و صنایع معدنی»، ۲۹۴.۱ میلیون دلار زنجیره روی، ۲۳۴.۶ میلیون دلار سنگ آهن (گندله)، ۱۶۷.۲ میلیون دلار زغال سنگ و کک و ۱۶۱.۹ میلیون دلار زنجیره سیمان از کشور به مقاصد مختلف صادر شد.
در نیمه اول امسال بیش از ۴۰۰ میلیون دلار انواع کنسانتره آهن و گندله به وزن ۲.۴۴ میلیون تن از کشور صادر شده است که مرتبط با کمبود زیرساخت فولاد کشور و محدودیتهای تولید ناشی از آن … و البته نابالانسی زنجیره ارزش فولاد کشور است.

خبر پیشین
آماده توسعه صادرات به اروپا هستیم
خبر بعدی
ثبت رکورد تولید شش‌ماهه چدن مذاب در ذوب آهن اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست