کد خبر: 01032102
صنعت
مدیرکل دفتر محیط کار و محیط‌زیست وزارت صمت خبر داد

ایجاد ۱۴ هزار مگاوات نیروگاه تولید برق توسط صنایع بزرگ تا ۳ سال آینده

مدیرکل دفتر محیط کار و محیط‌زیست وزارت صمت در گفت‌وگو با برنامه میز اقتصاد گفت: بر اساس تفاهم‌نامه وزرای صمت و نیرو، حدود ۱۴هزار مگاوات نیروگاه ظرف مدت سه سال توسط صنایع بزرگ ایجاد می‌شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، کتایون نعمت‌پور درباره راه‌کارهای مهار خاموشی در بخش صنعت اظهار کرد: با توجه به کمبود میزان تولید برق، شرایط موجود و بی‌برنامگی سال گذشته در قطعی‌های برق، قرار شد امسال دو وزارتخانه صمت و نیرو با برگزاری جلسات متعدد، برنامه‌ای هماهنگ داشته باشند تا کمترین خسارت به صنایع وارد شود.

وی بیان کرد: البته وزارت نیرو این قول را داده است که در صورت تأمین برق و رخ ندادن شرایط اضطرار، بخش صنعت قطعی برق نداشته باشند.

مدیرکل دفتر محیط کار و محیط‌زیست وزارت صمت عنوان کرد: امسال در صورت نیاز واحد‌های فولادی، سیمان، مس، آلومینیوم، سرب، روی و صنایع کوچک در داخل و خارج از شهرک‌ها به مدیریت مصرف برق کمک می‌کنند.
نعمت‌پور مدیریت مصرف برق در بخش صنعت را مهم دانست و تأکید کرد: بسیاری از صنعت‌گران بی‌برنامگی در قطع برق را علت خسارت‌دیدگی خود عنوان می‌کنند و بر این اساس امسال قرار است پیش از وارد شدن هر نوع خسارت به صنایع، شیوه مدیریت مصرف برق اعلام شود؛ همچنین سعی شده است که تعطیلات صنایع که برای اورهال یا بازسازی و… صورت می گیرد در زمان اوج مصرف در این ماه‌ها انجام شود و برنامه‌ریزی دراین باره از ماه‌ها پیش صورت گرفته است و صنایع، انجام اورهال خود را در این بازه زمانی قرار دادند تا در زمینه مدیریت مصرف برق، کمک کنند.
وی گفت: در مورد صنایع کوچک نیز سعی شده است به کارخانه‌های دارای کوره به میزان مصرف کوره‌ها برق داده شود و صنایعی مانند صنایع‌غذایی نیز به علت نوع فعالیت با مشکل روبه‌رو نشوند.
مدیرکل دفتر محیط کار و محیط‌زیست وزارت صمت ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های همکاری وزارت صمت و وزارت نیرو برای سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و نیروگاهی انجام شده است که می‌تواند شدت مصرف انرژی را تا حد ممکن کاهش دهد؛ پیرو این موضوع تفاهم‌نامه‌ای بین وزرای صمت و نیرو منعقد شده است که بر اساس آن حدود ۱۴ هزار مگاوات نیروگاه ظرف مدت سه سال توسط صنایع بزرگ ساخته شود.
انتهای پیام/
خبر پیشین
حاشیه‌سازی رسانه‌های معاند این‌بار درباره فولاد/ تکذیب تعطیلی ۳ ماهه کارخانه‌های فولاد
خبر بعدی
ذوب‌آهن در میان برترین‌های بورس کالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست