کد خبر: 01032701
فرهنگی و اجتماعی
معاون اجرایی رئیس جمهور خبر داد

تصویب ۲۱۷ مصوبه در سفر رئیس جمهور به اصفهان

معاون اجرایی رئیس جمهور از تصویب ۲۱۷ مصوبه در سفر هیات دولت به اصفهان خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، سید صولت مرتضوی شامگاه پنج‌شنبه در شورای ادارای استان اصفهان اظهار کرد: حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای رفع مشکلات استان پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: ۲۱۷ مصوبه عمرانی تقریبا به ۳۰ دستگاه مربوط می‌شود که از جمله در حوزه  زیربنایی ۴۵ مصوبه، در حوزه بهداشت و درمان ۳۳ مصوبه، در حوزه آب و خاک، در حوزه کشاورزی ۴۲ مصوبه،  در حوزه رفاهی ۲۶ مصوبه، در حوزه کار و اشتغال ۸ مصوبه، در حوزه آموزشی، فرهنگی و ورزشی ۵۳ مصوبه و در سایر حوزه‌های ۹ مصوبه داشتیم و برای علاج بخشی مشکل آب یک سوم کل اعتبارات را اختصاص داده‌ایم.
معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: در برنامه سفرهای استانی دولت، کارهای کارشناسی متقنی در ۲ محور قابلیت‌های استان و نارسایی‌ها و مشکلات استان انجام‌ و تصمیم گیری صورت گرفت و متناسب با مقدورات کشور تامین منابع می‌شود.
معاون اجرایی رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری افزود: استان اصفهان از کم نظیرترین استان‌های کشور است که دارای قابلیت های سیار متنوعی است.
وی اظهار کرد: نیروهای انسانی کارآمد و تاثیرگذار در کشور و حتی جهان است از مهمترین ویژگی‌های استان است.
مرتضوی اضافه کرد: همچنین استان اصفهان یکی از مولدترین استان‌های کشور است تا جایی که می‌شود گفت ۹ هزار و۳۰۰ بنگاه اقتصادی و ۷۲ شهرک صنعتی در این استان فعالیت اقتصادی چشمگیری دارند.
وی تصریح کرد:  ۴۵درصد فولاد کشور در این استان تولید و ۱۵ درصد تولید ناخالص کشور را اصفهان پوشش می‌دهد.
معاون اجرایی رئیس‌جمهور اضافه کرد: همچنین ۴۵ درصد صنایع ساختمانی و سنگ، ۵۵ درصد مصنوعات طلای کشور، ۲۰درصد از فرآورده‌های نفتی، ۱۰ درصد نیروی کار کشور، ۷۰ درصد بافت فرش ذی‌قیمت کشور، ۴۵درصد صنایع نساجی،  ۱۰ درصد بنگاه‌های اقتصادی کشور و تولید ۲۵ درصد از تجهیزات پزشکی و دارویی کشور متعلق به این استان است.
وی خاطر نشان کرد: استان اصفهان در تمام شاخص‌ها رتبه  اول تا سوم حایز را به خود اختصاص داده است و در برخی صنایع از جمله صنایع دستی بعد از گیپور هند دومین مقام را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

خبر پیشین
بازچرخانی آب، طرح مناسب صنایع اصفهان برای مقابله با کم‌آبی
خبر بعدی
مدیرانی که نگاه تحولی ندارند باید کنار بروند/ یکی از مصیبت‌های ما در نظام اداری کار امروز را به فردا انداختن است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست