کد خبر: 012703
بورس
بورس در ۲۷ فروردین

امروز تاثیرگذارترین نمادها بر شاخص بورس کدام بودند؟

در جریان معاملات امروز بورس تهران، نمادهای فولاد، فملی، پارسان، شتران و رمپنا بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل و نمادهای فخوز، پاکشو، تملت، ذوب و کاوه بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴، برپایه معاملات روز شنبه، ۲۷ فروردین ماه، شاخص هم‌وزن با ۴ هزار و ۶۷۵ واحد افزایش، به رقم ۳۸۷ هزار و ۶۳۹ واحد رسید؛ این در حالی بود که شاخص کل بورس تهران با افزایش ۱۳ هزار و ۵۳۹ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۶۷ هزار واحد رسید.

در جریان نخستین روز معاملاتی هفته، بیش از ۸ میلیارد و ۴۳۸ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۷ هزار و ۹۰۷ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

شاخص بازار اول افزایش ۱۱ هزار و ۵۴ واحدی و شاخص بازار دوم، افزایش ۲۳ هزار و ۷۴۷ واحدی را تجربه کردند.

گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۸۲ هزار و ۴۷۰ معامله به ارزش ۸ هزار و ۱۱۵ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین، گروه سرمایه‌گذاری‌ها با ۲۲ هزار و ۲۷۴ معامله به ارزش ۳ هزار و ۳۱۱ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۳۷ هزار و ۳۵۹ معامله به ارزش ۳ هزار و یک میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۳۶ هزار و ۴۱۷ معامله به ارزش ۲ هزار و ۹۱۱ میلیارد ریال و گروه فراورده‌های نفتی با ۲۴ هزار و ۱۳۷ معامله به ارزش یک هزار و ۹۷۴ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۹۵۶ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۸۰۳ واحد، شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با ۷۷۲ واحد، شرکت پالایش نفت تهران با ۶۴۰ واحد و گروه مپنا با ۶۱۲ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.

در مقابل، شرکت فولاد خوزستان با ۱۵۰ واحد، گروه صنعتی پاکشو با ۳۶ واحد، شرکت تامین سرمایه بانک ملت با ۳۳ واحد، شرکت ذوب آهن اصفهان با ۳۲ واحد و شرکت فولاد کاوه جنوب کیش با ۳۰ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.

نگاهی بر معاملات فرابورس

در جریان معاملات امروز، (شنبه، ۲۷ فروردین ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۲۰۹ واحدی به رقم ۲۰ هزار و ۲۴۷ واحد رسید.

همچنین، امروز بیش از ۲ میلیارد و ۴۲۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۸ هزار و ۷۸۵ میلیارد ریال دادوستد شد.

در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۸۸ واحد، شرکت پتروشیمی تندگویان با ۲۰ واحد، شرکت پالایش نفت لاوان با ۸ واحد، شرکت پتروشیمی مارون با ۷ واحد و شرکت زغال سنگ پرورده طبس با ۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.

در مقابل، شرکت سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات با ۱۴ واحد، شرکت نیروی تولید برق دماوند با ۸ واحد، شرکت سرمایه گذاری اعتلا البرز با ۲ واحد، بیمه اتکایی ایرانیان با ۱.۴۹ واحد و شرکت ویتانا با ۰.۳۹ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.

انتهای پیام/

خبر پیشین
تغییر برخی زیرساخت‌ها آینده‌ای روشن برای بازنشستگان تأمین می‌کند
خبر بعدی
توئیت وزیر کار در تمجید از رکوردهای تولیدی ذوب آهن اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

پربازدیدها

اخبار پربازدید این ماه

فهرست